Chui-novi-album-Iz-kapetanovog-dnevnika

Recenzija albuma | Chui „Iz kapetanovog dnevnika“ – Chui u interpretaciji kapetanovih zapisa!

„Iz kapetanovog dnevnika“ peti je album, odnosno sasvim novo tematsko kreativno rješenje, benda Chui. Barem od trećeg albuma „Third Sun From the Stone“, od prije četiri godine, hiperproduktivni Toni Starešinić i ekipa dovode razne profesionalne i amaterske, ovisne i neovisne kritičare u suglasje oko izbora za album godine, listama kojima nas obasipa bogata domaća scena medijske kulture kad dođe ono vrijeme u godini – kada valja rezimirati i zaključiti bogatu diskografiju kvalitetnih autora i njihovih projekata. Album iz pretprošle godine, „Chui ovu glazbu“ u suradnji s Jazz orkestrom HRT-a, pomaknuo je i odredio nove granice te je Chui vratio među pretendente za takve razgovore u moru muzičke kritike u Hrvatskoj i šire. Neke stvari ipak ostaju iste, i novi album ima sve elemente za album godine – sve ostalo doima se kao apsolutni novitet.

Album otvara „Eternautova Tema“, zanimljiv dvanaestominutni izbor, rano uvodi u činjenicu da će ovo putovanje kroz galaksiju biti krcato avanturama. Kako navode članovi benda, album je inspiriran temama iz modernije znanstvene fantastike, što bih ipak ostavio, upućenijima u reference, na komentar (mene je koncepcija albuma uspjela asocirati na seriju Red Dwarf). „Malj“ i „Sila mi je“ imao sam prilike čuti  uživo, hitriji su to dijelovi albuma bazirani na riffu ili filmskoj temi uz nizanje raznoraznih modifikacija – vrlo zanimljivo. Osvrnuo bih se na sjajne skladateljske manevre praćene vokalom Borisa Štoka na „Pogledaj“ (koja je osvanula kao singl uz popratni spot u svibnju), odnosno narativom Željke Veverec na naslovnoj temi „Iz Kapetanovog Dnevnika“.

U svom tom moru kreativno naslaganih ideja i suradnji postoji neki red koji puštamo slušatelju na otkivanje. Ideja i njezina konceptualnost albuma divan je lijek za maštu pa svakako preporučamo uzimanje doze najedanput i to što prije. Suradnji je na pretek ali ne i višak. Svoj trag ostavili su zaista jedinstveni instrumentalisti od kojih su samo neki didgeridoo (instrument ukorijenjen duboko u tradiciju Aboridžina) majstor Dubravko Lapaine na „Azarchov let“ i gitarist Ivana Uravića (ili Tonijevim riječima „na mala vrata ušetali smo i u world music“). Na istoj sudjeluje i  Ink Experiment duo (vibrafonisti i udaraljkaši Ivana Kuljerić Bilić i Nikola Krbanjević).

Album ruši sve granice smislenog i svrhovitog eksperimentiranja džez glazbom. Ako treći album nadilazi kreativne dosege regionalne glazbe, sljedeći je u tom kontekstu „svjetski“, slijedi jedino zaključak da će „Iz kapetanovog dnevnika“ zaista lansirati Chui van galaksije!

Autor: Alen Mikec

Total
0