Enthroned-Cold-Black-Suns

Recenzija albuma | Enthroned „Cold Black Suns“ – Enthroned opet puca iz svih topova

Koncentrisani haos. Cist pakleni manifest protiv čovječanstva. Najcrnja moguća energija koja se u ovom trenutku mogla izvući iz uma i instrumenata.

Kakvo razaranje odmah po otvaranju albuma! „Hosanna, Hosanna Satana! I raise myself, sanctified. We raise ourselves divine and give the Lord his due.Enthroned opet puca iz svih topov. Konačno se oprobana formula koja je ovaj bend gurala od 1993. do 2006. godine, vratila.

Zli jezici će reći da ovaj bend nije napravio ovako furiozan album otkako je posljednji orginalni član benda (Lord Sabathan) napustio Enthroned 2006. godine. Do jedne granice i sam mogu da se složim sa tom izjavom. Ali ne toliko po kvaliteti muzike ili da je njegovim odlaskom bend izgubio na kvalitetu. Jednostavno sa njegovim vokalom i pojavom, nestao je esencijalni dio magije ove ekipe.

Sedam godina bivstvovanja pod Agonia Records etiketom je bendu donijelo par dobirih albuma ali jednostavno falilo je to nešto da privuče stare fanove. Naravno da se nije mogao očekivati neki novi „Towards the Skullthrone of Satan“ ili „Prophecies of Pagan Fire“. Ali bar neki dio njihove energije je bio prijeko potreban ovome bendu da opet raspali svoje fanove.

A onda, pet godina bez punog albuma. Pet godina nastupa i turneja ali ništa novo nije dolazilo od benda na čijem čelu stoji Nornagest. Početkom godine je objavljeno da su potpisali ugovor sa Season of Mist izdavačkom kućom. Sama po sebi, ta je vijest odmah značila da Enthroned ulazi u proces stvaranja novog albuma. Onda sedmog Juna, kao grom iz vedra neba, „Cold Black Suns“ album je vani.

Enthroned

Koncentrisani haos. Čist pakleni manifest protiv čovječanstva. Najcrnja moguća energija koja se u ovom trenutku mogla izvući iz uma i instrumenata. Naravno valja napomenuti apsolutno divljaštvo bubnjara pod pseudonimom Menthor. Oni koji prate underground black metal znaju CV ovog manijaka za bubnjevima.

Skoro 53 minute čistokrvnog black metal zvuka ovih belgijskih kraljeva podzemlja. Album vrijedan svake pažnje (poslije dugo benda od Enthroned) i kupovine. Deset numera koje probijaju uši na najbolji način. 1. Ophiusa / 2. Hosanna Satana / 3. Oneiros / 4. Vapula Omega / 5. Silent Redemption / 6. Aghoria / 7. Beyond Humane Greed / 8. Smoking Mirror / 9. Son of Man i 10. Womb of Violence.

Bez ikakvog omalovažavanje prethondog albuma, „Sovereigns“ ali „Cold Black Suns“ je ozbiljan produkcijski iskorak u usporedbi sa prethodnim materijalima u katalogu. Daleko je zvuk koncentrisaniji. Kristalno jasan zvuk gitara koje razaraju sve ispred sebe. Vokal je dosta bolji nego na prethodniku, reklo bi se bolji nego i na svim materijalima gdje je Nornagest pjevao. Više ne zvuči kao promukao čovjek koji se trudi da zapjeva black metal. Opet napominjem, bubnjarski dio na ovom albumu je čista savršenost. Sa nevjerovatnom brzinom i tehnikom ovaj čovjek bez problema rešeta ovaj album. Reklo bi se da Dominator nije jedini toliko lud u svijetu metal muzike.

Okultizam, smrt i teme apokalipse su svakako još više oživjele kroz ovaj album. Nevjerovatan povratak Enthroned u vode u kojima su najbolje plivali. Dosta melodičniji rifovi nego na prethodnicima, ali nikako u negativnom smislu melodični. Ako je Neraath radio gitarske dionice na ovom albumu, mora mu se odati počast. Bend odavno nije proizveo ovoliko dobre i pamtljive rifove, odmah ulaze u glavu. Naručite ovaj album, nećete se pokajati.

Piše: Aleksandar Saradžić

Total
0