Recenzija albuma: Krešo Bengalka “Split Zoo” – Drugi korak tvrdog splitskog đira

Hrvatski hip hop će uvijek imati mjesto kod mene u očima. Valjda kako sam odrastao na Tram11 i Bolesna Braća je ostavilo traga na meni.

Ovaj put pred nama je drugi album Splitskog repera Kreše Bengalke. Materijal pod nazivom „Split Zoo“ pod etiketom najtvrđeg đira. Mogu vam samo reći da Krešo nije mnogo pogriješio kada je ovo etiketirao kao opasno tvr đir. Momak sa svakom novom rimom opasno zakiva sve ono što je danas u društvu izdignuto kao orden a ustvari je čista dekadencija ljudskog uma.

Već šest godina kako je Krešo Bengalka upao sa „Konanom“ i Kišom Metaka na scenu i od tada ovaj reper ne prestaje ljude da šamara nogama sa svojim pjesmama i rimama. Nije mu trebalo mnogo da se predstavi kao prvak tvrdog đira na Hrvatskoj rep sceni.

Krešo Bengalka Split Zoo

Na drugom albumu vas čeka sedamnaest pjesama: 1. Sine (feat. Žuvi) / 2. Šta ćeš? / 3. Repetiram (feat. Speedheads) / 4. Uvij zakolji (feat. Vuk Oreb, Žuvi) / 5. Amfetamini (feat. Žuvi, Speedheads, Stipe Srdela) / 6. Balzamiko (feat. Stipe Srdela, Batman 3000) / 7. Supersport (feat. Žuvi) / 8. Jim Morrison / 9. John 3;16 / 10. La kukaracha (feat. Speedheads, Žuvi, Stipe Srdela) / 11. Ostavila si me (feat. Stipe Srdela) / 12. Lipilo (feat. Slobo Indijanac, Vojko V) / 13. Franje (feat. Antonio Makinja) / 14. Nema nikome džabe (feat. Žuky Brate, Žuvi) / 15. Ovdi / 16. Nokturno (feat. Stipe Srdela) / 17. Božić (feat. Slobo Indijanac, Vuk Oreb, Žuvi). Svaka numera je nova priča sa ulica Splitskih ulica.

A kako otvoriti trenutno najtvrđi Hrvatski rep album nego tvrdo i u meso. Žuvi i Krešo odmah kreću verbalnu paljbu na kriminalce, političare, narkomane i visoki establišment. Sve bi to ovako zvučalo:„(Jebi mater, puši kurac, puši kurac) / Unutra se gine, likovi žive lutriju stalno / Laže ko zine, mutnije cifre vrte se gradom / Kriminal cvate, pičkice cmizdre, vrti se javno / Zarada teče, roba je smeće, al’ proda se ladno.“, nema kod Kreše mnogo praznog hoda. Sa svakim novim versom ovaj muzičar napada nekog drugog ili ističe loše stanje u društvu trenutno.

Krešo Bengalka Split Zoo

Ali rekao bih da je ovaj album primljen odlično ne samo u Splitu nego u cijelom ex-YU regiji jer sve ono što se ovdje pjeva je aktuelno svagdje oko nas. Svi postaju kriminalci, kurve i narkomani. Sve to se predstavlja kao da je to kul i stvar ponosa, nažalost. Krešo kroz isticanje ovih socijalno iskrivljenih veličina pokušava da ispostavi da je cijeli ta priča pogrešan i nije stvar za ponos nego za svaku osudu.

Ono što je mene najviše obradovalo na ovom albumu, jesu beat-ovi. Svaka nova pjesma je mračnija od prethodne, baš onako i kako treba biti da bi se odrepovale sve crne priče sa ulice. Produkciju i bitove potpisuje sam Krešo Bengalka što nam samo govori da je čovjek odlično shvatio kakva audio pozadina treba da bude za ovakve teme koje je on secirao na najmanje dijelove kroz „Split Zoo“.

Kao i na albumu prvencu i ovaj je obogaćen gostujućim reperima. Tu su Batman 300, Vuk Oreb, Vojko V, Antonio, Slobo Indijanac, Stipe Srdela, Žuvi i Speedheads. Svi su oni manje-više u ulozi gostiju na skoro svakoj pjesmi. Ali to je svakako pozitivna stvar jer je svaki od njih donio novi oblik i predstavljanje problema koji opsjedaju ulice.

Krešo Bengalka Split Zoo

Ako želite da čujete šta se dešava danas po cijeloj ex-YU regiji i da čujete čime se današnji klinci oduševljavaju ovo je onda pravi album za vas. Bez sekunde uvijanja i uljepšavanja Krešo Bengalka vas ovim albumom vodi kroz sva sranja koja se dešavaju oko vas a kojih vjerovatno niste ni svjesni. Ovo nije toliko ni tvrd đir koliko je ovo realan Balkanski đir.

Piše: Aleksandar Saradžić