Recenzija albuma | Old Night – “A Fracture in the Human”

Hrvatska metal scena može da kaže “svjetsko a naše” otkada je Old Night počeo izdavati sjajne doom metal albume.

Balkan i konkretno ex-YU prostori nisu navikli da ih neki metal bend razmazi sa svojim radom. U to podrazumjevam da taj bend konstantno ili bar približno konstantno izbacuje dobre ili odlične materijale. Ima tu beogradski The Stone koji su na svoju upornost i sjajne rifove izgurali respektabilnu karijeru.

Ali danas pišem o drugom bendu koji je polako na putu da postane džugernaut balkanske i hrvatske metal scene. U pitanju je riječki doom metal bend Old Night. Nastao od strane Luke Petrovića, narodu poznatijeg u ulozi basiste i vokala sada već legendarnog benda Ashes You Leave. Kako je AYL već duže vrijeme neaktivan i na pauzi, logičan slijed događaja je bio da Luka napravi nešto u doom vodama.

Zašto sam gore naveo sve ono o fanovima i navikama ka dobrim materijalima; zbog prvenca ovog benda, album “Pale Cold Irrelevance” iz 2017. godine. Nasljednik toga albuma o kojem je riječ ovdje je sjajan nastavak na jedan sjajan metal album. Bend koji na Balkanu u svoje četiri godine postojanja izbaci dva sjajna albuma se svakako može smatrati svojevrsnim čudom.

Ne može se prigovoriti sekunde Luki i ekipi da rade savršen doom koji je bio na svom vrhuncu devedesetih godina prošlog vijeka. Jedino pozitivno tu je što je danas rijetkost da takvi bendovi opstaju ali ih i te kako fali na sceni. Ljubav, gubitak, smrt, život; sve su to teme koje Old Night savršeno pretvara u audio-vizuelne priče na svojim albumima i spotovima.

“A Fracture in the Human Soul” nam donosi oko četrdeset I četiri minute čistokrvnog doom metala. Sve je to podjeljeno u pet pjesama: 1. Entwined / 2. Hearken and Remember / 3. Elder / 4. Glacial i 5. The Reaping of Hearts. Svaka numera nosi svoju težinu i savršeno građene aranžmane. Istakao bih pjesmu “Hearken and Remember” koja je meni lično najbolja pjesma koju je Old Night napravio u kompletnom svom postojanju.

Što se tiče na radu oko snimanja albuma; snimano je u G.I.S. Studios u Rijeci pod budnim okom Mateja Zeca iz benda Let 3. Miks i mastering potpisuje Insanus u Dungeon Studios u Pool, Engleska. Dok aranžmane i produkciju albuma potpisuje sam Luka Petrović. U sličnoj formaciji je i prvi album napravljen, pa vjerujem da ekipa nije željela mijenjati dobru formulu za sjajan material.

Ovaj album ne zaslužuje da se u recenziji secira pjesma po pjesma, jer je ovo jedna savršena cjelina koja isijava odličan doom metal iz sebe. Rain Without End Records je izdavač i za ovaj drugi album. Kanadska izdavačka kuća je odradila sjajan posao sa produkcijom prvenca albuma, a i ovaj put je ispoštovano sve do kraja.

Kupite album, podržite bend, podržite izdavača. Ubacite ga u stereo i uživajte kao u najbolje dane doom metala.

Autor: Aleksandar Saradžić