Širom-A-Universe-that-Roasts-Blossoms-for-a-Horse

Recenzija albuma | Širom – “A Universe That Roasts Blossoms For a Horse”

Novo izdanje sastava Širom pod okriljem izdavačke kuće Glitterbeat Records!

Doista je teško pronaći prave riječi za ovako izuzetan eksperimentalni album neobičnog naziva A Universe That Roasts Blossoms For a Horse. Jedna je stvar sigurna – to je činjenica da album ne možemo svrstati ni u kakav pop okvir. Kao i u slučaju s njihovim prvim albumom I Can Be a Clay Snapper iz 2017., trio iz Slovenije ni na drugom, odnosno tek nadolazećem albumu A Universe That Roasts… , nije bio limitiran trajanjem pojedine numere na albumu ili ikakvom projekcijom koja bi slušatelju mogla dati šansu ispunjenja predodžbe o mogućem završetku bilo koje preslušane pjesme s albuma. Ana Karavanja, član trija Širom, navodi: ‘Čini mi se kao da se muzičari često boje raspadanja melodije no meni to odgovara kada se može pretvoriti u nešto novo.’

Imali smo čast preslušavanja ovog jedinstvenog ostvarenja zahvaljujući velikodušnom ustupku izdavačke kuće Glitterbeat Records u obliku digitalnog formata albuma, nekoliko tjedana prije izlaska albuma koji će publici Širom svijeta postati dostupan već krajem kolovoza tekuće godine. Teški zvuci viole, raznih udaraljki, bendža i mnogih drugih ‘konvencionalnih’ instrumenata često su popraćeni i glazbenim linijama i zvukovima improviziranih i rukotvorenih instrumenata. A Universe That Roasts… možemo barem djelomično prikloniti kategoriji world glazbe iako trio iz Slovenije svoju glazbu ne svrstava u folk ili isključivo tradicionalnu glazbu. ‘Ovo nije tradicionalna slovenska glazba.’ Dalje objašnjavaju kako njihova glazba može biti produkt bilo koja od tri važna im  kraja u toj maloj državici: Krasa, brda i planina Tolmina, istočnih ravni Prekmurja – ‘nepotrebna su nastojanja shvaćanja što je iz čega točno proizišlo.’ Na kraju krajeva, svoju glazbu opisuju terminom ‘imaginarni folk’. Doista, kategoriziranje njihove glazbe u bilo kakav žanrovski okvir ostaje samo na članovima i njihovoj volji prema klasifikaciji svojstvenog im glazbenog rada, ako takve volje i pretenzije uopće i postoje kod njih. Štoviše, karakterističan ambijentalno -konceptualan zvuk albuma zvuči mi kao da je  korijenje tradicije pustilo svoje korijenje;  duboko, začuđujuće i bajkovito. Između nekoliko sjajnih pojedinaca koji su radili na produkciji albuma, najviše se ističe Chris Eckman. Uvaženi glazbenik i producent već je radio na sjajnim world music projektima po cijelome svijetu. Geografski gledano, njegov rad obuhvaća prostore od Sahare do Balkana. Samo su neki od primjera su sastav Tamikrest, Samba Touré, glazbenici iz afričke republike Mali i recimo Igralom, sastav iz Niša. Chris Eckman suosnivač je i Glitterbeata osnovanog 2012. godine.

Nevjerojatan potencijal sastava Širom prepoznat je već od strane nekoliko renomiranih i manje poznatih glazbenih časopisa iz Europe, posebno onih s britanskog otočja. Njihov drugi album vjerno iščekuju fanovi iz raznih dijela Europe ali i šire ako je suditi po objavama i komentarima na društvenim mrežama otkad je A Universe That Roasts… privukao pozornost publike, osobito nakon sjajnog video spota za singl Low Probability of a Hug or Brez velike verjetnosti objema. Singl je jedna od boljih, ako ne i najupečatljivijih, numera na albumu.

Trio je već zakazao promotivnu turneju Blossoms For a Horse Tour čiji je početak zakazan već za kraj tekućeg mjeseca, a zasad je najavljeno da će se protezati od Italije do Skandinavije. Svakako se nadamo da će turneja eventualno obuhvatiti zemlje i regije južnije od granica Slovenije.

Autor: Alen Mikec

Total
0