Tarja-In-The-Raw

Recenzija albuma | Tarja – „In The Raw“

Peti album, u kategoriji rock/metal izdanja, legendarne bivše pjevačice Nightwisha, Tarje Turunen, izašao je 30. kolovoza. Tarju zaista cijenim još od doba kada je stvarala s Nightwishom, međutim svaki put kada slušam njezine solo albume, kroz glavu mi proleti pomisao „Hm…pa ovakvoj umjetnici je bolje solo“. Svaki njezin solo album osvaja što zbog njezine individualnosti, što zbog posebnosti njezine vokalne interpretacije. Koliko je odlična uživo i koliko je sjajan njezin kontakt s publikom, uvjerila sam se prvi put 2009. kada je Zagreb prvi put posjetila promovirajući album „My Winter Storm“.

• TARJA
  • IN THE RAW
  • Datum izlaska: 30. 08. 2019.
  • Izdavač: earMUSIC
  • Ocjena: 9/10

Od svih njezinih prijašnjih solo albuma ovaj je, bez sumnje glazbeno najzreliji, pogotovo glede vokala, a ono što će posebno pobuditi zanimanje fanova su gostovanja velikih imena metal scene. Cijeli album ponese čovjeka i sluša se s velikih ushitom, ako ste skloni Tarjinim vokalnim izvedbama, koje su, bez zadrške mogu reći, prirodnije nego ikad prije. Sve je tehnički dosta čisto, nema guranja tonova niti preslojevitih vibrata i sličnih eskapada kojima su operne pjevačice inače sklone. Najveće iznenađenje na albumu čeka nas već na samom početku i udara nas u srž. Radi se o pjesmi „Dead Promises“ u kojoj gostuje Björn „Speed“ Strid iz Soilworka koji se smatra jednim od ponajboljih švedskih vokala sa sposobnošću prebacivanja iz growl u clean vokale. Tarjina vokalna izvedba je prirodnija od većine klasično obrazovanih vokala, a duet s Björnom daje pjesmi nadnaravnu snagu. Tu ugodna atmosfera ne prestaje pa nas Tarja oduševljava i drugom „Goodbye Stranger“ i gostovanjem Cristine Scabbie iz Lacune Coil. Već počinjem pomišljati kako će mi ovo biti jedan od najboljih albuma ove godine. Mnogi će ovu suradnju dviju briljantnih metal pjevačica s užitkom pozdraviti. Napokon dvije vokalno ujedinjene metal dive daju najbolje od sebe. Vokalne melodije im se odlično nadopunjuju i Cristinin dublji i tamniji glas pjesmi daje posebnu čar i stvara mističniju atmosferu.

U „Tears In Rain“ kontrastiraju Tarjina nešto jednostavnija, da se tako izrazim, vokalna izvedba, u smislu da je vokalna melodija bez značajnijih skokova, i žestoke gitare koje su bitan element koji zaokružuje cijelu priču. U „Railroads“ nešto laganije gitare puštaju Tarjin vokal u prvi plan i njezine su visine ugodno i precizno izvedene bez vokalnog preuveličavanja, farbanja ili guranja tonova. Takva vokalna čistoća joj je katkad falila u Nightwishu kada bi s njima izvodila pjesme. Slijedi nešto jednostavnija balada „You and I“ koja će pobuditi osjećaj užitka i opuštanja i kod najtvrdokornijih metal fanova. Tarja je zasjala u pomalo doom metal orijentiranoj „Spirits Of The Sea“ u kojoj njezine operne vokalne mogućnosti neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Pjesma se ističe odličnim bubnjarskim radom i ritam gitarama. I slijedi nam još jedno gostovanje. Još jedan od najsvjetlijih trenutaka albuma je suradnja s Tommyjem Karevikom, pjevačem Kamelota, u pjesmi „Silent Masquerade“. Njegov tenor dramatičnijeg karaktera i Tarjin lirski sopran jednostavno opčinjavaju. Tarjina srednja vokalna laga je dosta stabilna i oba vokala su izuzetno kompatibilna. Rifovi djeluju hipnotički i vrlo su memorabilni.

Vrijedno je spomenuti i posljednju „Shadow Play“ koja dramatičnim uvodom pomalo podsjeća na ostavštinu Nightwisha, a Tarjin vokal varira između nježnijeg pripovjedačkog i dramatičnijeg vokalnog faha koji se postupno uspinje u refrenu. Nakon svega istaknutog i rečenog, može se sažeti da će ovaj album biti na policama velikog broja njezinih istinskih fanova jer je toliko slojevit i iznenađuje na momente čime vam zaokuplja svu pažnju i dosta pjesama ćete poželjeti slušati iznova. Produkcijski, na ovako moderan način spojiti klasičan vokal i metal aranžmane nije lagan posao. Rezultat je odličan album s nekoliko pjesama koje su na samom vrhu simfonijskog metala i svakako ih treba izvoditi uživo. Tarja je bez sumnje ovim albumom zapečatila svoju autentičnost i podarila nam nekoliko glazbenih komada koji bi mogli postati klasici na njezinim koncertima.

Popis pjesama:

1. Dead Promises (feat. Bjorn „Speed” Strid)
  2. Goodbye Stranger (feat. Cristina Scabbia)